Finja tillverkar produkter som ger ett tryggt och stabilt hem som håller länge, med hållbarhet och framtid i fokus. Detta vill företaget nu återspegla i ett nytt visuellt uttryck som förenar Finjas bolag.
Finja är ett svenskt familjeföretag vars resa startade med ett förvärvat grustag 1957 och är idag ett av landets främsta inom betongbranschen. Företaget tar nu ett nytt kliv i sitt visuella uttryck för att spegla sina värderingar och produkter. Finjas motto ”Vi vill, vi kan, vi vågar” står för engagemang, kompetens och modet att gå egna vägar.
– Genom det nya uttrycket vill vi lyfta vår kärlek till materialet och vår tro på en hållbar framtid. Vi vill bygga trygga och beständiga hem som håller i generationer, säger Gull-Britt Jonasson, Finjas koncern-VD.
Det nya varumärkeskonceptet går väl hand i hand med utmärkelsen till Årets Starkaste Varumärke på Betonggalan i november 2022. Juryns motivering till nomineringen löd då så här:
”Svenska familjeföretaget Finja möter framtiden med nya produkter och moderna produktionsanläggningar utan att göra avkall på sin historia. Med moderna värderingar och stort engagemang driver de utvecklingen – och branschen – framåt, vilket gör dem till en given kandidat för Årets Varumärke.”
Varumärkeskonceptet kan ses i Finjas nya film. Läs mer om vårt hållbarhetsarbete och se filmen på respektive bolags hemsida.