Finja kammade hem det prestigefyllda priset i kategorin Årets Starkaste Varumärke på gårdagens Betonggala i Stockholm. Företaget tog stolt emot priset och delar äran med medarbetare, kunder, leverantörer, samarbetspartners och alla som väljer att använda Finjas produkter.
Finja kommer fortsatt att med stort engagemang möta framtiden med nya produkter och innovationer som bidrar till utveckling och som lyfter hela branschen framåt.
– Vi är oerhört stolta över att vinna pris för Årets Starkaste Varumärke. Vi tror på en framtid där vi kan bygga långsiktigt och hållbart. Det driver oss framåt. Stort tack för både nomineringen och priset, det delar vi med alla våra ambassadörer, säger Gull-Britt Jonasson, Finjas koncern-VD.
Juryns motivering bakom priset:
”Vår vinnare går sin egen väg i opinionsbildningen med mod och integritet. Med moderna och väl förankrade värderingar samt stort engagemang driver de utvecklingen och branschen framåt utan att göra avkall på sin historia. Företaget satsar på publika kanaler så som Youtube och ett innehåll som är både kul och informativt. Det upplever vi som seriöst, nytänkande och kreativt.”
Nomineringsjuryn för priset utgjordes av Karin Larén Hallström, VD Hallström PR, Anders Carlén, affärschef Bonnier News och Fredrik Karlsson, chefredaktör, VVS-Forum och Elinstallatören.
Finja tackar för en välarrangerad gala och gratulerar även Trimble och Dipart som var nominerade till priset Årets Starkaste Varumärke, samt övriga pristagare och nominerade under galan.